Wij Zijn de Stad

Jaaroverzicht Wij zijn De Stad 2016: het eerste kwartaal

Terugblikken op Wij zijn De Stad in 2016, in vier berichten met een aantal hoogtepunten per kwartaal. Aan ellende geen gebrek in de wereld, en ook lokaal was er meer dan genoeg verdriet, maar wij ervoeren het jaar toch vooral als positief. Er kwamen veel nieuwe ondernemers bij. De leegstand in Middelburg werd teruggedrongen. Er werd ongelooflijk veel georganiseerd en samengewerkt. Onze pagina groeide door en kreeg er ruim 3000 fans bij. Geweldig! Bedankt! Een greep uit het eerste kwartaal:

*Januari*

Veertig berichten. Twee dieptepunten waren de hoogtepunten deze maand. Karel en Lenie verloren hun bezittingen na een felle brand, waarop we ons afvroegen of we met de pet rond moesten gaan. Niet veel later gebeurde dat ook daadwerkelijk. Er werd meer dan 4000 euro opgehaald. Het was verdrietig, maar kwam weer goed. Ook triest: de vernieling van de boom op het Tympaanplein. Dat bericht werd door vele duizenden mensen gelezen. De boom leek ten dode opgeschreven, maar inmiddels lijkt er nog kans op leven, voor de komende jaren.

Met de pet rond voor Karel en Lenie?

Uitreiking cheque Karel en Lenie

Getuigen gezocht: wie vernielde de kastanjeboom op het Tympaanplein?

*Februari*

In februari ging het vooral over nieuwe bestemmingen voor panden, en nieuwe ondernemers in de stad. Maar er waren ook vertrekkende winkeliers. “De gifbeker is nog niet leeg”, schrokken we een beetje. Maar de focus legden we toch liever op al die ontwikkelingen in het Geeregebied, de nieuwe exploitant van de stationsrestauratie en meer van die dingen. Van de 38 berichten werd die over het het 25-jarig jubileum van Tattoo Studio FineLine met afstand het best gelezen. Bijna 40.000 mensen werden er volgens Facebook bereikt. Buitengewoon!

4 nieuwe bestemmingen in de Korte Geere

De gifbeker is nog niet leeg

25 jaar Tattoo Studio FineLine: vat dat maar eens samen!

*Maart*

Inmiddels weten we al niet meer beter, maar een van de hoogtepunten van maart was voor ons de pandenruil van BOMONT Middelburg en EspritMiddelburg. Twee gezichtsbepalende winkels, die allebei zwaar werden verbouwd. Het resultaat mag er zijn. Ook deze maand weer een aantal nieuwe bestemmingen. ZenC’s Tosti Kraam bijvoorbeeld, de eigen bakkerij van Brasserie Eiggenwijzz, BMK-interieurs in de Langeviele en Huid en haar aan Achter de Houttuinen. Verder stonden we onder meer stil bij de pilot rondom blurring en het bereik van onze pagina op Facebook. Opgeteld: 45 berichten.

Een voorschot op de lente: nieuwe zaken in Middelburg

De stand van zaken rondom de verbouwing en pandenruil van Esprit en BomonT Middelburg

Video: de nieuwe Esprit in Middelburg is geopend

Cees Verhage en de pilot Mengvormen horeca en detailhandel