Wij Zijn de Stad

Jaaroverzicht Wij zijn De Stad 2016: het tweede kwartaal

Terugblikken op Wij zijn De Stad in 2016, in vier berichten met een aantal hoogtepunten per kwartaal. Aan ellende geen gebrek in de wereld, en ook lokaal was er meer dan genoeg verdriet, maar wij ervoeren het jaar toch vooral als positief. Er kwamen veel nieuwe ondernemers bij. De leegstand in Middelburg werd teruggedrongen. Er werd ongelooflijk veel georganiseerd en samengewerkt. Onze pagina groeide door en kreeg er ruim 3000 fans bij. Geweldig! Bedankt! Een greep uit het tweede kwartaal:

*April*

Het hoogtepunt deze maand was wat ons betreft de uitreiking van de Four Freedoms Awards. Inhoudelijk hebben we gemengde gevoelens bij dat evenement, maar Middelburg haalt er wel altijd het landelijke nieuws mee. Zeker dit jaar, toen de stad veranderde in een vesting, door alle veiligheidsmaatregelen. Wij hingen rond op het Damplein en keken onze ogen uit. Vrijheid anno 2016. Dat kun je eigenlijk geen vrijheid meer noemen.

Maar ook veel openingen in april: Zeeland Plaza, De Hope, winkel in koffie & thee, InMiddels en de nieuwe winkel van Wit&Zo. De stad staat niet stil, integendeel!

Four Freedoms Awards 2016: Wij zijn De Vesting

Foto’s: de opening van InMiddels (3)

Wit & Zo: van Vlasmarkt naar Langeviele

Koffie- en theewinkel De Hope opent aan de Kinderdijk in Middelburg

Geopend in Middelburg: Zeeland Plaza

*Mei*

Ook in mei meer dan 40 berichten, met veel nieuws over positieve ontwikkelingen in de stad. Persoonlijk beleefden we echter het meeste plezier aan vragen en speurtochtjes rondom de vragen die we steeds vaker krijgen. Wie is de eigenaar van die oude speakers die al jaren ongebruikt aan muren in het centrum hangen? Zijn er ooit standbeelden van belang geweest, in Middelburg? Wat is er zoals verdwenen, uit ons straatbeeld? Heerlijke materie!

Op zoek naar de eigenaar van oude speakers

Een vraag over verdwenen Middelburgse standbeelden

Dingen die verdwenen uit het Middelburgse straatbeeld

*Juni*

Hele dure straaljagers. Onderhoud aan die Lange. Een schaakspel. Het nieuwe Restaurant Basalt, de nieuwe bierwinkel Hoplala, het Oranje Naaiatelier, van huis uit. Je kunt de zomer slechter beginnen!

Joint Strike Fighter (F35) boven Middelburg

Hoger dan de Lange Jan