Wij Zijn de Stad

Jaaroverzicht Wij zijn De Stad 2016: het vierde kwartaal

Terugblikken op Wij zijn De Stad in 2016, in vier berichten met een aantal hoogtepunten per kwartaal. Aan ellende geen gebrek in de wereld, en ook lokaal was er meer dan genoeg verdriet, maar wij ervoeren het jaar toch vooral als positief. Er kwamen veel nieuwe ondernemers bij. De leegstand in Middelburg werd teruggedrongen. Er werd ongelooflijk veel georganiseerd en samengewerkt. Onze pagina groeide door en kreeg er ruim 3000 fans bij. Geweldig! Bedankt! Een greep uit het vierde kwartaal:

*Oktober*

Ook in oktober werd er veel georganiseerd in Middelburg maar op Wij zijn De Stad kwamen we niet veel verder dan de aankondigingen. Dat heeft alles te maken met het feit dat we de focus soms even moeten verleggen. Zo verzorgen we ook de sociale media van de N8vdN8 en daar hadden we het deze maand natuurlijk best druk mee. Het is en blijft een prachtig evenement. En een succesvol evenement bovendien. Verder was er de geslaagde Halloweenrun Middelburg en we waren ook aanwezig op het Middelburg Wijnfestival en de VOC-dagen. Interessant was ook het inkijkje in een Middelburgse ontgroening, in een periode dat die landelijk ter discussie stond. Het viel allemaal nogal mee, vonden we.

*November*

Veel nieuws deze maand en veel lezers bovendien. Eerst was er dat bericht dat de bloemenkiosk op de Markt failliet was. Daar schrokken veel mensen van. André was daar weliswaar geen eigenaar van, maar de zaak wordt toch nog altijd geassocieerd met hem en zijn vader, zoveel werd wel duidelijk. Toen we twee weken later konden melden dat hij De Bloemenman van de stad zou gaan openen in de Sint Janstraat ging dat bericht dan ook door het dak. Het werd het best bekeken bericht van 2016, op de voet gevolgd door het bericht van een week later, toen we de geopende zaak filmden. Sommige winkeliers zijn een beetje van ons allemaal. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het team van BD Store. Het bericht over hun 50-jarig jubileum was ook een hit.

En natuurlijk ook nog veel andere dingen. We hadden er 60 berichten voor nodig. De lancering van Middelburg 800 jaar. Het nieuws dat Decathlon mischien toch niet naar Middelburg komt (Wij zijn De Stad startte ooit als een tegengeluid daarvoor). De aankondiging van het eind van café Hart Van Middelburg en de komst van twee nieuwe restaurants in de stad.

Droevig: de bloemenkiosk op de Markt in Middelburg is failliet

De Bloemenman van de Stad: André Vandepitte opent een nieuwe winkel in Middelburg

Decathlon misschien toch niet naar Middelburg?

Hoera! BD Store Middelburg viert 50e verjaardag

*December*

De maand is nog niet klaar natuurlijk, maar we kunnen nu wel al vaststellen dat er ook deze maand maar weinig saaie momenten waren in Middelburg. Winterstad is nog niet perfect maar trekt veel extra bezoekers. Er is veel gegis over nieuwe bestemmingen. Een hotel hier, een grote verhuizing daar. Als dingen zeker zijn zullen we er zeker melding van maken. We zouden er van alles uit kunnen pikken, maar we kiezen voor dat korte berichtje over de stadsfossielen van Middelburg. Zo verrassend dat we er hard om moest lachen. Zulke dingen leren je dat je op 1001 manieren naar je stad kunt kijken. Je kunt zeiken en je kunt je verwonderen. Maar één ding is zeker: wij Middelburgers hebben talloze redenen om trots te zijn op onze stad. Daarom sluiten we het jaar hard gillend af. WIJ ZIJN DE STAD!

Middelburg: ook rijk aan stadsfossielen

26-12-2016